Regl dönemi


        Herkese merhaba,
      Bugün sizlere kadınların en özel zamanlarında kullandıkları ürünler ile ilgili bir dosya hazırladım.Bu yazımda, (pedler,menstural kap,tampon gibi ürünlerin) marka marka,deneyimlerimi,artıları ve eksilerini sizler ile paylaşacağım.
    PEDLER
 Şu an ki formu ile hijyenik pedlerin geçmişi,çok uzun değil 50 yıl öncesinde üretilmeye başlanmış.Kadınların regl dönmelerinde en yaygın kullandıkları materyal diyebiliriz.Zaman içinde sadece pamuk ve gazlı bez ile ortaya çıkan çok kalın olan pedler,yerini incecik özel dokulu sıvıyı içinde hapseden ürünlere yerini bıraktı.
  Bir dönem daha sentetik materyaller kullanılırken şimdilerde ped firmaları ürünlerini daha doğa dostu,cilde zarar vermeyen,özel günlerde daha güvende hissedeceğimiz ürünler kullanarak pedleri üretmeye başladılar.
     Türkiye'deki ilk ped firmalarından olan Orkid en çok tercih edilen markalardan biri.Ben çok uzun seneler kullandıktan sonra son birkaç senedir bende kaşıntı yapmaya başladı.Ayrıca üzerindeki petek denilen doku çok çabuk yırtıldığını gördüm bu sebeple Orkid firmasının kendisini bozduğunu düşünüyorum.Sıvı emmesi başarılı.
    Molped Orkid'i bıraktığım dönemde kullandığım bir marka oldu pedin üst dokusu nispeten daha kumaşımsı olduğundan yırtılma sorunu hiç yaşamadım.Sıvı emmesi başarılı.Fiyatı Orkid ile hemen hemen aynı.Hala Molped'in günlük pedlerini kullanıyorum ve çok memnunum
    Sleepy markasını firmanın kendi pr gönderimi sayesinde denedim.Bambu liflerinden,su ve pamuktan dokunmuş yüzeyi ile daha doğal bir ürün.Pedi saran ambalajı bile incecik farklı bir materyalden oluşmuş.Fiyatı nispeten diğer pedlerden daha uygun. Sıvı emmesi başarılı.
     Natracare materyalinde organik,doğal,vegan,parfüm içermeyen dış ambalajı bile doğa dostu olması sebebi ile kağıttan üretilmiş bir marka.Kullandığınızda  gerçekten sadece pamuk ve özel kumaşlı bir ürün kullandığınızı hissediyorsunuz.Bu markalar içinde hiç kaşıntı yaşamadığım tek marka diyebilirim.Fiyatı diğer markalara göre daha pahalı.Sıvı emmesi çok başarılı.
   TAMPON VE MENSTURAL KAP
   Türk kadınları için hala tabu olan iki özel gün hijyen materyali.
   Tampon kullanımım bundan 5 yıl öncesine dayanıyor.Sadece çok özel günlerde ve tatillerde kısa süreli zamanda kullandığım bir ürün ben marka olarak O.b tercih ediyorum.Özellikle tatillerde gerçekten kurtarıcı bir ürün havuz ve denizde hiç sıkıntı yaşamadan rahatça yüzebiliyorum,güneşlenebiliyorum.Uzun süre vücutta tutmamakta fayda var.Doğru kullanıldığında günü kurtarıyor.Fiyatı pedler ile hemen hemen aynı.
   Menstural kapla ise ben bu sene pr gönderimi sayesinde tanıdım.Onunla ilgili ayrıntılı videoma buradan ulaşabilirsiniz.Birsefer alıp uzun seneler kullanabiliyorsunuz.Ürünü kendiniz takıp,kendiniz temizlemeniz gerekiyor.Hijyen olarak direk vücuda girdiği için daha dikkatli davranmakta fayda var.Koku ve atık olmuyor.Fiyatı pedlerden daha pahalı.
    Ülkemizde hala malesef ki kızlık zarının tabu olduğu düşünürsek son iki ürünü bakire olanların daha dikkatli kullanması gerekir.
    Umarım faydali bir yazı olmuştur.Tekrar görüşmek üzere Sevgiler
     

Yorumlar

  1. Tamponlar yaz tatillerinde kurtarıcı oluyor, menstural kabı da ilk kez sizde görmüştüm, kullanması zor gibi görünsede alışınca kolaylaşır diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  2. menstural kabı hiç denemedim ama tamponlar benim de özellikle yazın tercihim oluyor

    YanıtlaSil
  3. Menstural kab bana göre değil korkarım ben kullanmaya orkidin kalitesi üzerine tanımam.

    YanıtlaSil
  4. Menstural kap ve tampon hiç denemedim nedendir bilinmez çekinirim denemeye :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Balköpüğü mağazası doğal ürünler

Clinique alışverişim

Çekiliş Zamanı (kapandı)