Ter kokusunu önleme



      Herkese merhaba,
  Malum yaz kapıda İstanbul'da havalar ne kadar da tam ısınmasa da güneş arada yüzünü göstermeye başladı.
    Bugün İstanbul'un geniş nüfuslu semtlerinden birindeydim.Farkettim ki insanlar şimdiden ter kokmaya başlamış kendi kendime 'yaz aylarını düşünmek bile istemiyorum' dedim.Peki neden kokuyoruz?İhmal mi?Dikkatsizlik mi?Az banyo mu?Bence hepsi
    Öncelikle neden terlerizin cevabını kısaca bilimsel olarak vereyim.Vücudumuzda terleme miktarını ayarlayan ter bezleri vardır.Bunlar otomatik olarak terleyerek vücudumuzun ısısını sabitler ve boşaltım sistemine katkıda bulunur.Yani aslında terlemek olması gereken bir işlemdir.Peki kokmasının sebebi nedir?Bakteriler tabi ki vücudumuzda yaşayan bakteriler terleme ile salgılanan  asidik sıvı ile beslenir.Bu sıvı amonyağa dönüşür bu da koku olmasına neden olur.
    Peki bunu nasıl önleriz?Öncelikle terlemeyi arttıran etkenleri azaltabiliriz.Kafein,baharatlı yiyecekleri,alkol ve sigarayı azaltarak, sentetik yerine pamuklu giysiler tercih ederek ter kokusunu aza indirmiş oluruz.
    Deodorant Rollon gibi güzel koku veren ürünler kullanmak işinize yarayabilir.Eğer bu ürünlerin zararlı olduğunu dşünüyorsanız piyasada artık doğal ve bitkisel bir çok ürün seçeneği bulabilirsiniz.Ayrıca özellike ilkbahar yaz aylarında her gün banyo yapmak,temiz giysiler giymek de dışarıya kötü kokmanızı engeller.
   Hepimiz insanız hormonlar,şehir şartları,koşuşturmaca,sıcaklık hepimizi etkileyebilir ama biraz daha özen gösterirsek çevremizdeki insanları rahatsız etmemiş oluruz.

Yorumlar

  1. Ter kokusunu önlemek çok önemli. Ve ne yazık ki yazın gelmeye başladığını ter kokusundan anlamak... Böyle bir ortamda yaşamak... Çok üzülüyorum. Bu deodorantlar çok pahalı şeyler değil. 100 TL'lik olanını alamayan daha uygun fiyatlısını alabilir. 10 TL'ye 15 TL'ye bile gayet güzel markaların deodorantları var. Üstelik bir kez alındığında kolay bitmiyor. Az sürülüyor zaten. Yazın özellikle metrobüse ve her türlü toplu taşımaya binmek korkunç oluyor. Güzel bir konuya değinmişsiniz. Bu ürünleri denemedim daha önce ama eminim çok güzeldir. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Bende seçerek ürün kullanıyorum ya da evde kendim yapıyorum blogumda doğal deodorant diye bir yazımda nasıl yaptığımı anlatmıştım sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Siz bir de İzmir'i düşünün bunlar olmadan dışarı çıkmak mümkün değil, pervane ile gezeceğim ama ilkel olur diye çekiniyorum :)))

    YanıtlaSil
  4. Ter kokusu gercekten problem. Ben az terleyen biri olarak yasamiyorum ama ergenlik döneminde cocuklarda oldu her gün dus ve aluminyum icermeyen deodorantlarla engelledik 😊

    YanıtlaSil
  5. Tam da yaz geliyorken ne güzel bir kokuya değinmişsiniz. Biraz sabun ve su bile yetecek aslında da insanlarımız görmezden geliyor ne yazık ki...

    YanıtlaSil
  6. Tam zamanında güzel bir konuya değinmişsiniz daha sık duş alarak traş olarak ve terlemeyi engelleyici deodorantlar kullanarak minumuma indirebiliriz. Bir de yazınızı bir punto daha büyük yazarsanız benim gibi okumakta sıkıntı çekenler için iyi olur düşüncesindeyim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Balköpüğü mağazası doğal ürünler

Clinique alışverişim

Çekiliş Zamanı (kapandı)