Güneş ürünleri

     

     Herkese merhaba
  Temmuz ayına girdiğimiz şu günlerde istedim ki güneş ürünleri ilgili bir yazı yazayım.
  Artık yaz kış güneş koruyucu kullanmamız gerektiğini hepimiz biliyoruz.Çünkü malesef atmosfer yüzünden güneş eskisi kadar masum değil.Peki güneşe çıkarken ne tür güneş ürünleri kullanmalıyız? 
  Öncelikle sıcakların iyice bastırdığı bu zamanlarda,mutlaka her dışarı çıktığımızda,güneş gözlüğünü nasıl takmayı unutmuyorsak,koruyucumuzu da mutlaka sürmeliyiz.
    Güneş kremlerinin üzerinde gördüğümüz sdf'ler (sun protection factor) (faktörler) 15den başlayıp 20,30 ve 50 olarak devam eder.İlk güneşe,genelde yüksek faktör koruyucular sürerek çıkmak gerekir.
    
       30 faktörün koruma yüzdesi %95 iken 50 faktörünki sadece %97dir.Bu sebeple aslında 30sdf olan ürünler güneş koruması için yeterlidir.Tabi bebeklerde,cilt hastalığı olanlarda 50sdf olan ürünler mutlaka kullanmalıdır.Bunun yanında sürdüğümüz koruyucuyu mutlaka iki saatte bir yenilemeli,denize yada havuza girdiğimizde ise tekrar koruyucuyu sürmeyi unutmamalıyız.
   Güneşten bir başka korunma yöntemi ise güneşlenirken yüzü korumak için şapka takmak ve plaj şemsiyesinin altında oturmaktır.Böylelikle hem güneşten korunuruz hem erkekn kırışıklık ve cilt lekelenmesinin de önüne geçmiş oluruz.
    Bütün gün güneşlendikten,havuza,denize girdikten sonra susuz kalan cildimiz için ise,mutlaka after sun
(güneş sonrası) ürünler kullanıp cildimizi nemlendirmemiz ve tazelememiz gerekir.
   Herkese şimdiden iyi yazlar ve iyi tatiller.Başka bir yazımda görüşmek üzere

Yorumlar

  1. Güneş muhteşem bir güç ve her daim korunmak gerekiyor, arabada cam tarafında kolun bile vay haline :) Ben olabildiğince kaçıyorum ama faktörler kulağımıza küpe olsun.

    YanıtlaSil
  2. Güneş ürünü kullanmayı ihmal etmiyorum ben de :)

    YanıtlaSil
  3. Güneş ürünlerini gerçekten de dikkatli seçmek ve dikkatli kullanmak gerekiyor. Ben genellikle Hindistan cevizi yağı gibi doğal şeyler kullanıyorum. Güneşin yoğun olduğu saatlerde denize gitmemeyi tercih ediyorum. Bu verdiğiniz bilgiler benim için çok yararlı oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. awesome article.
    thanks for sharing

    YanıtlaSil
  5. ben genellikle nivea kullanıyorum
    sizi izlemeye aldım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Balköpüğü mağazası doğal ürünler

Clinique alışverişim

Çekiliş Zamanı (kapandı)